علت هاي بروز هموروئيد ترومبوزه
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

علت هاي شايع ابتلا به هموروئيد ترومبوزه

يکي از دليل هاي اصلي هموروئيد ترومبوزه زور زدن هنگام دفع مي باشد

 

زور زدن هنگام دفع مدفوع مي تواند منجر به خراش توده و خونريزي شود. گاهي فشار به هموروئيد مي تواند توده را به سمت بيرون مقعد بياورد.

 

معمولاً فرد به علت فعاليت هاي سنگين و شديد ، برداشتن يک جسم سنگين، يا يک فشار يا يک استرس روحي دچار اين بيماري مي شود. در کتاب هاي درسي جراحي به ندرت از اين موضوع ياد شده ولي در تجربه کاري بسيار شايع مي باشد و وقتي از مريض پرسيده مي شود، مشاهده مي گردد طي يک روز تا يک هفته قبل از شروع اين بيماري ، افراد يک استرس سنگين را پشت سر گذاشته اند.

 

ترومبوزه در خانم ها و آقايان

شيوع هموروئيد خارجي بين خانم ها و آقايان تفاوت عمده اي ندارد، ولي برخي آمارها نشان مي دهد آقايان مراجعه بيشتري به پزشک دارند. همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتي از هموروئيد مبتلا باشند و در کساني که يبوست طولاني مدت دارند، شيوع بواسير بيشتر است. اين يعني اگر يبوست درمان شود، تا حد زيادي علائم بواسير هم بهبود مي يابد.

 

علت هاي بروز هموروئيد ترومبوزه

 

چه عواملي باعث بواسير ترومبوز مي شود؟

بواسير ترومبوز شده هنگامي ايجاد مي شود که لخته خون در داخل وريد بواسير ايجاد شده و مانع جريان خون شده و تورم دردناک بافت مقعدي ايجاد مي کند. بواسير ترومبوز خطرناک نيست ، اما در صورت زخم شدن مي تواند بسيار دردناک باشد و باعث خونريزي مقعدي شود.

 

آيا بواسير ترومبوز از بين مي رود؟

بسياري از بواسيرهاي ترومبوز شده طي چند هفته خود به خود از بين مي روند. اگر خونريزي داريد که بواسير ادامه دارد يا دردناک است ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتي خود صحبت کنيد. درمان احتمالي ممکن است شامل باند ، بستن يا برداشتن (هموروئيدکتومي) باشد.

 

بواسير ترومبوتيک چيست؟

بواسير خارجي ترومبوز شده تورم دردناکي در بافت مقعدي است که در اثر لخته (يا "ترومبوس") در يک يا چند رگ کوچک در پوست مقعد ايجاد مي شود. اين ممکن است همراه با نشستن طولاني مدت يا يبوست رخ دهد ، اما همچنين مي تواند خود به خود و بدون هيچ دليل مشخصي رخ دهد.

 

چگونه مي توانيد از بواسير ترومبوز خلاص شويد؟

بواسيرهاي خارجي ترومبوتيک کاملاً حساس ، در صورت مشاهده در 72 ساعت اول پس از شروع ، با جراحي برداشته مي شوند. هموروئيدکتومي از طريق يک برش بيضوي در محل ترومبوز با برداشتن کل شبکه بواسير بيمار در يک قطعه انجام مي شود.

 

درمان هاي خانگي مي توانند آنها را تحمل کنند.

فندق جادوگر. فندق جادوگر مي تواند هم خارش و هم درد را کاهش دهد ، اين دو علامت اصلي بواسير است. ...

آلوئه ورا. ...

حمام گرم با نمک اپسوم. ...

پمادهاي بدون نسخه. ...

دستمال مرطوب کننده. ...

کمپرس سرد. ...

نرم کننده هاي مدفوع. ...

لباس هاي نخي و گشاد.

 

آيا بواسير مي ترکد؟

وقتي هموروئيد ترومبوز بيش از حد پر از خون شود ، مي تواند ترکيد. اين مي تواند منجر به يک دوره خونريزي کوتاه شود. به خاطر داشته باشيد که بواسير ترومبوز معمولاً قبل از ترکيدن بسيار دردناک خواهد بود.

 

آيا بواسير ترومبوز شده مي تواند بدون جراحي بهبود يابد؟

بواسير ترومبوز خارجي در زير پوست اطراف مقعد ايجاد مي شود و به دليل وجود لخته خون در وريد باعث ناراحتي مي شود. درد بواسير ترومبوز ممکن است در طي 7-10 روز بدون جراحي بهبود يابد و ممکن است طي دو تا سه هفته از بين برود.

 

آيا پياده روي براي بواسير مفيد است؟

ورزش هاي خوب براي بواسير

ورزش هايي که به طور کلي براي کنترل و پيشگيري از بواسير ايمن و موثر در نظر گرفته مي شوند عبارتند از: پياده روي و ساير ورزش هاي قلبي عروقي. تمرينات تردميل يا ماشين بيضوي. تمرينات مبتني بر آب مانند شنا و ايروبيک در آب.

 

 

بواسير ترومبوز چه مدت طول مي کشد؟

درد بواسير ترومبوز بايد طي 7 تا 10 روز بدون جراحي بهبود يابد. بروز هموروييد يا بواسيرهاي منظم بايد طي يک هفته کوچک شوند. ممکن است دو هفته طول بکشد تا توده کاملاً پايين برود.

 

چرا بواسير من خيلي دردناک است؟

بواسير خارجي ناراحت ترين است ، زيرا پوست روي آن تحريک شده و فرسايش مي يابد. اگر لخته خون در داخل بواسير خارجي ايجاد شود ، درد مي تواند ناگهاني و شديد باشد. ممکن است يک توده در اطراف مقعد احساس کنيد يا ببينيد

 

آيا مي توان بواسير خارجي را بدون جراحي از بين برد؟

بانداژ متداول ترين روش غير جراحي برداشتن بواسير است که امروزه استفاده مي شود. يک نوار لاستيکي در اطراف قاعده بواسير علامتي قرار داده مي شود تا جريان خون در بافت را متوقف کند ، سپس خشک مي شود و طي يک يا دو هفته به خودي خود مي افتد (معمولاً در حين مدفوع).

 

آيا وازلين براي بواسير مفيد است؟

دانشکده پزشکي هاروارد مي گويد ، اگر براي تسکين سريعتر بواسير ، کمي روي محل درد بکشيد ، ژل نفتي مي تواند منطقه آسيب ديده را تسکين دهد.

 

آيا مي توانيد بواسير پوک بزنيد؟

با ايجاد لخته خون در بواسير ، بواسير ترومبوز مي شود. اين لخته مي تواند منجر به جمع شدن فشار بيش از حد در داخل بواسير شود و باعث ترکيدن يا دردناک شدن آن شود. ترک بواسير مي تواند باعث ايجاد خون قرمز روشن در حين دفع شود.





:: برچسب‌ها: برداشتن يک جسم سنگين ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: